Mobile Augmented Reality speelt zich af op het scherm van je telefoon of tablet. Als je een presentatie geeft overAR, dan moet je een manier vinden om je publiek mee te laten delen in die ervaring.

Mobile Augmented Reality speelt zich af op het scherm van je telefoon of tablet. Als je een presentatie geeft overAR, dan moet je een manier vinden om je publiek mee te laten delen in die ervaring.

Publiek aan het werk?

Je kunt natuurlijk iedereen vragen om vooraf al de app te downloaden die je gaat gebruiken. Maar als je presenteert over het onderscheid tussen de verschillende beschikbare AR platformen, dan vraag je wel heel veel van je publiek. Of je kunt besluiten om vooraf je voorbeelden op te nemen en via video af te spelen. Maar geloven mensen dan wel dat het écht werkt? En bovendien, de beleving van live AR is heel anders dan wanneer je naar een filmpje kijkt. In film zijn mensen immers gewend dat alles mogelijk is, ‘net als in de film, ik wil het, net als in de film’.

AR moet je beleven

Je presentatie moet over het algemeen mensen er juist van overtuigen dat het de moeite waard is om een app te downloaden en ermee aan de slag te gaan. Uiteindelijk gaat het om dat gevoel van ‘ik kan het ook!!’ Dus je wilt die live ervaring delen met je publiek. Maar met 200 man naar een schermpje van een iPhone kijken is lastig als je dat scherm niet kunt vergroten.
En zoals wel vaker, het probleem formuleren is eigenlijk het probleem oplossen: het scherm van je iPhone doorsturen naar de beamer.

Augmented Reality & Airplay

Via de app ‘Reflector’ verbind je je iPhone aan je laptop en presenteer je de aura die je scant aan het publiek. Eerst zet je de trigger op het grote scherm, daarna scan je de trigger vanaf papier en voilà het onderstaande beeld: de trigger met daaroverheen je iPhone die de trigger scant en de aura laat zien.

Publiek aan het werk!

Wedden dat mensen na het zien van je voorbeelden nu zelf de benodigde app downloaden en ermee gaan experimenteren! Geef ze gerust een voorbeeldje mee!Publiek aan het werk?

Je kunt natuurlijk iedereen vragen om vooraf al de app te downloaden die je gaat gebruiken. Maar als je presenteert over het onderscheid tussen de verschillende beschikbare AR platformen, dan vraag je wel heel veel van je publiek. Of je kunt besluiten om vooraf je voorbeelden op te nemen en via video af te spelen. Maar geloven mensen dan wel dat het écht werkt? En bovendien, de beleving van live AR is heel anders dan wanneer je naar een filmpje kijkt. In film zijn mensen immers gewend dat alles mogelijk is, ‘net als in de film, ik wil het, net als in de film’.

AR moet je beleven

Je presentatie moet over het algemeen mensen er juist van overtuigen dat het de moeite waard is om een app te downloaden en ermee aan de slag te gaan. Uiteindelijk gaat het om dat gevoel van ‘ik kan het ook!!’ Dus je wilt die live ervaring delen met je publiek. Maar met 200 man naar een schermpje van een iPhone kijken is lastig als je dat scherm niet kunt vergroten.
En zoals wel vaker, het probleem formuleren is eigenlijk het probleem oplossen: het scherm van je iPhone doorsturen naar de beamer.

Augmented Reality & Airplay

Via de app ‘Reflector’ verbind je je iPhone aan je laptop en presenteer je de aura die je scant aan het publiek. Eerst zet je de trigger op het grote scherm, daarna scan je de trigger vanaf papier en voilà het onderstaande beeld: de trigger met daaroverheen je iPhone die de trigger scant en de aura laat zien.

Publiek aan het werk!

Wedden dat mensen na het zien van je voorbeelden nu zelf de benodigde app downloaden en ermee gaan experimenteren! Geef ze gerust een voorbeeldje mee!