Laat de Mocap pakken maar thuis, met deze ARKit feature kan een bezoeker zichzelf veranderen in een personage uit een andere tijd of een favoriet karakter.

In dit artikel behandelen wij Real Time Motion Capturing, ofwel jezelf veranderen in een ander (digitaal) personage. Om in een ander personage te veranderen kun je denken aan een Mocap suit. Acteurs zoals Andy Serkis veranderde hierdoor al snel in King Kong en het bijzondere wezen Gollum in Lord of the Rings.

Zo’n Mocap suit wordt vaak gebruikt in films en games, maar Real Time Motion Capture maakt het nu ook mogelijk om dit via jouw eigen iPhone (vanaf XS) uit te proberen – waar je ook bent -. De feature herkent het menselijk lichaam en neemt de bewegingen van een écht persoon op, om deze vervolgens om te zetten naar een digitaal karakter. ARKit zorgt er dus voor dat het nu ook real time geanimeerd kan worden.

Diagram, engineering drawing Description automatically generated

 

Voorbeeld: digitaal skelet

De software in de iPhone vertaalt de gewrichten naar een digitaal skelet, die als het ware in een virtueel karakter geplaatst kan worden. Het virtuele karakter kan over jou heen verschijnen of als een digital clone langs jou verschijnen (in dit geval doet deze alles na wat jij dus ook doet).

Credits video: OrangeLoops

Real Time Motion Capture maakt het bijvoorbeeld mogelijk om de bezoeker in een (historisch) museum écht deel te laten nemen aan deze geschiedenis, wat erg populair bij museumbezoekers is. De interactie tussen historie en bezoekers wordt alleen maar sterker door hen zelf onderdeel van de historie te laten worden. Niet alleen het personage kan veranderen, maar ook omgeving eromheen kan mee veranderen. Er zijn dus genoeg manieren om bezoekers digitaal mee te nemen naar het verleden: in tijden van Covid-19 maar ook in tijden van fysieke drukte. Bezoekers worden letterlijk deel van de geschiedenis met deze feature.

Interesse wat Real Time Motion Capture voor jou kan betekenen, of heb je vragen hierover? Neem dan contact met ons op! Ook kunnen wij je helpen met andere moderne features, deze vind je hieronder!

Artikel: ‘Unity as a library’
Artikel: LiDAR
Artikel: People Occlusion